Ercan Caner, Sun Savunma Net, 26 Ocak 2021
Simülatörlerin eğitim maksadı ile kullanılması özellikle gerçek ortamdaki eğitimlerin zor, tehlikeli ve/veya maliyetli olduğu durumlarda oldukça yaygındır. Bilgisayar tabanlı eğitim sistemleri 1960’lı yıllardan itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Sanal gerçeklik, bilgisayar ortamında oluşturulan 3B resimlerin ve animasyonların teknolojik araçlarla insanların zihinlerinde gerçek bir ortamda bulunma hissini vermesinin yanı sıra, ortamda bulunan bu objelerle etkileşimde bulunmalarını sağlayan teknoloji olarak tanımlanmaktadır. Sanal gerçekliğin eğitimde kullanılmasının avantajları aşağıda sıralanmıştır:
Popüler online bilgisayar oyunları, interaktif, işbirliğine dayanan, sürükleyici ve çoğunlukla eğlenceli olan oyunların yaygınlaşmasında bir çığır açmıştır. CounterStrike, World of Warcraft ve The Sims Online gibi oyunlar insanların, gerçek dünyadaymış gibi, paylaşılan sanal bir ortamda birbirleri ile interaktif olarak iletişime geçebildiklerini göstermiştir.
Bu teknolojinin kullanılmasında bir sonraki aşama çevrimiçi oyunların etkin çevrimiçi eğitim platformlarına dönüştürülmesidir. Teorik olarak, farklı yerlerde bulunan katılımcılar, ortaya çıkan yeni teknolojileri gerçek dünyada olduğu gibi eğitim maksadı ile paylaşılan bir ortamda kullanabilmelidirler. Faydaları; ulaşım masraflarının azalması, sınırlı ve az sayıdaki uzman eğitimcilerden azami fayda sağlanması ve sınıf ortamında sağlanan eğitim ortamından çok daha gerçekçi ve ilgi uyandıran bir eğitim ortamının eğitilenlere sağlanmasıdır. Düzgün olarak tasarlanıp uygulandıklarında sanal ortamlar, uzaktan eğitim ile eğitilenlere mükemmel bir eğitim ortamı sağlama potansiyeline sahiptirler.